Zarząd Budynków Miejskich I TBS Sp. z o.o. w Gliwicach informuje, iż dobiegła końca inwestycja realizowana w ramach projektu pod nazwą: „Demontaż, transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest z elewacji budynku mieszkalnego zlokalizowanego przy ul. Wiślanej 2-10 w Gliwicach oraz termoizolacja budynku”. Projekt realizowany był w ramach działania 5.2. Gospodarka odpadami Poddziałanie 5.2.1. Gospodarka odpadami ZIT Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.
Inwestycja była finansowana ze środków Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. Wiślanej 2-10 w Gliwicach przy wsparciu funduszy europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.
Cel projektu osiągnięty po jego zrealizowaniu:
zwiększenie udziału unieszkodliwionych odpadów niebezpiecznych zawierających azbest poprzez ich demontaż z elewacji budynku i unieszkodliwienie poprzez składowanie wraz z termomodernizacją obiektu.
Osiągnięte efekty:
- usunięcie i unieszkodliwienie 31,98 Mg wyrobów zawierających azbest,
- zmniejszenie zużycia energii końcowej o 44%.
Projekt przyczyni się do przeciwdziałania niekorzystnym zmianom klimatu, które są konsekwencją m.in. emisji zanieczyszczeń pyłowo- gazowych do atmosfery.
Wartość projektu: 683.147,29 zł.
Wkład Funduszy Europejskich: 461 413,56 zł.
Okres realizacji projektu: 2020-06-04 – 2020-12-31.
Jest to kolejna inwestycja prowadzona przez Rejon Obsługi Mieszkańców nr 2.